söndag, november 25, 2012

Shopping hos lokala handlare

Jag är av den sorten som tycker man ska stödja mindre, lokala handlare. Vad händer annars? Jo vi blir alla hänvisade till kedjornas mainstream utbud.
Och jag tycker också det är kul att hitta lokala hantverkare som bevarar traditionen och tar tillvara på hantverkskunnandet! Något att fundera över såhär i julklappstider!
Här är mina inköp:



Har länge letat efter en kanna som inte väger så mycket att ha vatten i hittade en perfekt, som både var prickig och billig :)



Länge velat ha en skärbräda i trä, den här är gjord ev en lokal hantverkare och kommer förhoppningsvis hålla i många, många år.


 Som jag letat! Äntligen har jag hittade en gammaldags rotfruktsborste! Att den dessutom var prickig gjorde ju inte saken sämre :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...