onsdag, februari 29, 2012

Torrt

Den här vintern har gått hårt åt min torra hud. Mina stackars händer har bönat och bett om omvårdnad. Så när min handcreme tog slut, bestämde jag mig för att satsa på en ny då jag inte var helt nöjd med min gamla. Givetvis ska handcremen fylla sin funktion, men jag tilltalas även av snygg förpackning, och när innehållet är naturligt och icke testat på djur. När det dessutom stödjer behjärtansvärda saker, jag då var jag fast.

Jag har hittat märket love and toast, som bland annat finns på Åhlens. Deras handcreme med svag doft av grapefrukt fick mig på fall. Och kolla in förpackningen:

 Att händerna blir mjuka som babyhud gör ju inte saken sämre! Enda lilla minuset är väl möjligen att jag tycker det är lite krångligt med skruvkorken på tuben. Men det vägs upp av företagets filosofi:


At the heart of Love+Toast is the simple philosophy: It is just as important to do good, as it is to look good. So it’s good to know that with every Love+Toast purchase you are doing both. A portion of every Love+Toast sale goes directly to Regional Affiliates of Girls Inc. We believe there is more than just being a pretty face. Along with Girls Inc., we encourage girls everywhere to be 'Strong, smart, and bold.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...