torsdag, augusti 30, 2012

Klänningar kan man aldrig få för många av...

Den gångna helgen var jag i Stockholm. Fredagen ägnades bland annat åt att strosa i second hand affärer. Och trots min tidigare ilska över sker och tings tillstånd (läs inlägg här) så vill jag ändå kika runt och se om jag ramlade på något. Och ilskan la sig något när jag förstod att de åtminstone infört 3 dagars öppet köp. Ska man handla så pass dyra kläder så vill man allt vara säker på att det funkar.

På stadsmissionen på Hantverkargatan som jag var "tvungen" att passera på väg till brorsans lägenhet, kilade jag in och fann två nya älsklingar.
Det är nu fler av er kommenterar och säger, ja men Linda du har väl redan en prickig känning? EN? Nej nej jag har massor av prickig klänningar, men ingen som är röd med prickar åt det lila hållet och lila detaljer i kragen. Så det så :)



Jag kunde heller inte motstå den här i vävd bomull, med härliga fickor. Från Klockargården. Gillar inte volangen, nertill, men den fixar jag när jag är tillbaka på jobbet. Och säkert finns det någon av er nu som tycker att man ska bevara dem precis så som de är... Ja, jo kanske. Men jag tycker att man ska modifiera så de passar ens eget tycke och smak!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...