tisdag, augusti 28, 2012

Loppis i Nykvarn

Oj vilken succé. I lördags var det loppis i Nykvarn, vi har pratat om det i flera år att jag måste komma, men det har aldrig passat in i schemat. Men i år var det dags. Vi började med att ladda med lunch hemmas hos N:s föräldrar. N hade dessutom gjort en karta över hela området och sa att det mest strategiska för min del var att gå direkt till området med tyger och kläder. Det kändes som att det var en typ av invasion och jag fick flashbacks till filmer där de talar om strategier för att invadera fienden... A-M frågade vad det var som gällde, bomull och natur? Ja visst svarade jag och helst  vävda tyger. Vilken tur att jag fått en bundsförvant.

Väl förberedda var på området i god tid, när banden sänktes ner, stormade vi in på området. Jag begav mig raskt till tygerna och började plocka på mig, A-M fanns till min hjälp och sonderade terrängen på de andra borden. Som tur var dök R & P upp efter en kort stund och erbjöd sig vara bärhjälp.

Som ni ser på bilden var jag oerhört tacksam för bärhjälp och letarhjälp: Här syns lördagens skörd:


Jag fick inte med mig allt hem, en del står kvar i R & N:s lägenhet för vidare transport till Göteborg vid lämpligt tillfälle!


Några av lördagens handduksskörd. Finfina, de mesta i hellinne och med olika monogram. Perfekt till en specialbeställning av ett överkast i damastvävda dukar och handdukar!

2 kommentarer:

  1. Linda

    Det var ett nöje att gå på loppis med dig !

    Kram
    A-M

    SvaraRadera
  2. Å! Detsamma, vi gör om det nästa år!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...