söndag, augusti 12, 2012

Livet

Varför är det så att vissa dagar känna toppen och livet lekande lätt, för att redan nästa dag vara trist, tråkig och innehållslös? Ja ibland undrar jag hur det hela funkar. Och vad jag själv ska göra för att få ett jämnare humör. Just nu känns det som att det åker berg & dalbana och jag byter humör fortare än jag byter kläder...
Det är så mycket jag vill hinna med, en massa att förverkliga. Och under tiden måste man må bra och orka. En del tycker att det bara är att köra på, jo visst, jag är ingen fegis, men det finns ju en verklighet att förhålla sig till. Tycker det är bra att ha någonstans att bo och då ska hyran betalas varje månad, alltså måste det komma in pengar på ett konto... Ibland undrar jag om det är värt allt slit och ibland kan jag inte förstå att jag ens tänkt tanken. Om det bara kunde flyta på lite... Inte alltid känna som en kamp... eller så är det så att vi människor alltid tror att gräset är grönare på andra sidan?

Jag vill tro, att det  kommer en dag då allt flyter på och jag är fullständigt nöjd med min tillvaro... Och den dagen får gärna komma snart...

3 kommentarer:

  1. Oh vad jag känner igen mig i detta med att få ekonomin att gå ihop. Nu är det inget bekymmer men det har varit hårt i flera år och jag får ont i magen bara jag tänker på det. Vad kan jag säga? Det brukar lösa sig så småningom. Jag vet att det låter lamt, men jag kom ur loopen till slut... Tumhållning för att även du gör det!

    SvaraRadera
  2. Åh Linda, jag vet så hur det känns. Ibland så vill man bara lägga ner alltihop och skaffa sig ett "vanligt" jobb. Men du är ju som jag, en kreativ själ som älskar att skapa och att förverkliga drömmar. Visst får man kompromissa en massa, men det är väl ändå värt det?! Du är ju så duktig och engagerad i alla dina projekt, och med ditt företag kan du verkligen göra en skillnad.
    You can do it!

    SvaraRadera
  3. Å! Tack för era fina kommentarer, de värmer. Idag känns det lite bättre, och i morgon så kanske allt är toppen igen. Energin som blåst bort kanske har hittat tillbaka!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...