onsdag, oktober 24, 2012

Madame Bovary

När jag var i Stockholm sist så fick jag äntligen möjligheten att se min vän i föreställningen Madame Bovary, tredje gången gillt! 
Denna version av Madame Bovary utspelar sig i vår nutid och är en svart och mörk pjäs som jag inte tror lämnar någon oberörd. Emma tycker vardagen är fylld av tristess, och att ha man, hus och barn ger vuxenpoäng men inte mycket tillfredsställelse. Så Emma shoppar och missbrukar sex i allt större utsträckning. En lyxfällan på scenen. 
Förutom det fantastiska skådespeleriet och en historia som är skrämmande aktuell med samtiden, tycker jag Jenny Andrés scenografi är skitsnygg, catwalks belamrade med svartvita bilder.

Extraföreställningar av Madame Bovary inlagda 6 nov, 7 nov, 20 nov och 5 dec. Kl 19. Passa på!

Allt annat du behöver veta om föreställningen här.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...