måndag, februari 25, 2013

Your sister´s sister

I brist på rapport från årets filmfestival, ja jag vet, jag har helt missat detta, jag ska återkomma om det, jag lovar, så blir det tips om en annan film: Your sister´s sister.

Å vad jag gillade denna film! Den har fått kritik från en del för att ha dålig dialog men jag håller inte med. Den är fin i all sin enkelhet, inspelad i Seattle. Och det handlar ju om mötet mellan människor och allt det där som uppstår när man håller inne sina känslor och tankar, och alla missförstånd som blir. När ska människor lära sig att säga vad de tycker och tänker istället för att gå runt och hålla tyst...

Å vilket slut... Först var jag arg, sen blev jag glad och sen tänkte jag att det var oväntat :)

Kuriosa är att filmen spelades in på bara 12 dagar och mycket av dialogen improviserades fram. Och jag tycker, även om det är film, att det känns äkta och genuint. Så tycker jag förstås Jack (Mark Duplass) är en sötnos, haha, kanske därför jag gillar den så bra...

Och här kommer en av mina favoritlåtar från filmen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...