torsdag, juli 12, 2012

Klutdukarna

Sist när jag skulle skriva om mina klutdukar slutade det med att inlägget handlade om något helt annat. Arg blev jag på kuppen dessutom... Men nog om det.
Nu ska det handla om det som det var tänkt om från början. Min mamma vävde en för många år sedan. Jag använder den aldrig som klutduk, men brukar vira in brödet i den. Bästa sättet tycker jag att förvara surdegsbröden på. Eller... Nu lever jag inte riktigt som jag lär. Egentligen ska jag väl förespråka en brödpåse i tyg. Men jag vill inte göra påsar av dessa, tänk om det blir inne med att använda klutduk igen...




För dig som hellre vill ha en påse att förvara ditt bröd i kan jag rekommendera dessa klassiska i hellinne som du hittar här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...