söndag, juli 15, 2012

Vänners generositet eller favoriterna i garderoben

Det är nu snart ett år sedan... Jag var hemma hos min vän och samarbetspartner S i hennes ateljé. På de överfyllda hyllorna med tyg stack det ut, det var färgglatt och det var mönstrat. Jag frågade om jag fick ta ut det och titta på det.
-Javisst, svarade S.
Det visade sig inte bara vara ett tyg... Det var en klänning. Ärmarna var avklippta och inte upplagda, kanske ett projekt som inte blivit slutfört?
Jag höll upp den framför mig och jag tror S utbrast att "den ser ut att passa dig". Varpå jag provade. Den satt som en smäck. S la upp ärmarna på plats och jag därifrån hellycklig för min klänning. dagen efter så invigde jag den och skrek högt... Det satt nålar kvar som stack mig i ärmhålan. Tog av mig den och fick se att ärmarna inte var fastsydda... Men det var ju lätt avhjälpt. Oj vad jag använder denna klänning. Tillhör favoriterna i min garderob!


Tyvärr ingen helbild här, men ni ser ju mönstret. Fotat av R på café i Stockholm.

Så gick jag igenom en massa grejer från J:s farmor. Tyger och en massa användbart till företaget. Och på slutet skrek jag nästan till av lycka. En klänning i samma mönster men på blå botten! Vidd i kjolen, härliga fickor och omlottskärning i ryggen. Visst, den är desto mer använd, en liten fläck, lite nött på sina ställen och faktiskt lite målarfärg på ena fickan. Men vad gör väl det. Nu har jag ombyte till favoriternas favorit i garderoben!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...