fredag, september 28, 2012

Klänning med paisleymönster

Å! Vilken pärla från Petri! Och nu är den MIN!!!


Ja, ibland kan jag fundera på hur mycket kläder jag har... Men jag tröstar mig med att det är också ett stort intresse/hobby och det är sällan jag köper "nytt". Nytt för mej, ja, men inte nytillverkat. Den här pärlan har många år på nacken! Fick faktiskt frågan häromsistens av en vän om jag nånsin köper nytillverkade kläder. På den frågan svarade jag såhär: Jag köper nytillverkat när det kommer till underkläder, badkläder och en och annan baströja, men om möjligt ser jag till att välja miljövänliga alternativ när jag gör mina nya inköp. T.ex. är det många som erbjuder underkläder i ekologisk bomull, som åtminstone är något bättre för miljön än den konventionella. Annars är det loppis, second hand och vintage som gäller för min del. Fick också frågan hur jag hittar allt... Ja, det tar tid. Det här är mitt liv, mitt intresse och delvis mitt företag eftersom jag letar tyg. Springer jag då på en klänning så passar jag på att köpa den privat. Men jag kan ärligt säga att jag nog aldrig hittat något genom att leta efter det på loppis, jag ramlar på det när jag minsta anar det!

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig! Så kul med kläder kan dock vara lite frustrerande ibland! Med allt letande och att de borde vara någon sorts form av ''regel'' som förhindrar massproduktion och utsläpp av klädtillverkligen.. Ramlade in här av en slump och hade skrivit ett liknande inlägg! Jag blev rätt intresserad av dina tygkassar, dock lite fundersam över axelbandet, hur ser det ''ut'' och finns det möjlighet till tydligare bilder?

    SvaraRadera
  2. Hej! Alltid roligt med "nya" läsare! Rembandet är av kraftig polypropylen, svart och något blankt. Jag har valt det p.g.a. sina hållbara egenskaper för att man ska kunna packa tygväskorna tungt. Jag kan maila över en närbild till dig. Återkom i så fall med din mailadress på order@rethindkesign.se

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...