måndag, september 10, 2012

Överkast av handdukar

Häromsistens gjorde jag en specialbeställning på ett överkast av damastvävda dukar och en bård av gamla linnehanddukar. De blev nöjda och själv blev jag så inspirerad och tänkte att nu ska jag minsann byta ut mitt egna gamla överkast som jag tröttnat på sen länge. Tungt och otympligt är det också. Sagt och gjort. Jag utgick från en damastvävd duk med en bård av spets i mitten och sen sydde jag dit linnehanddukar runt om. Blev super! Jag är så himla nöjd med resultatet. Det tog ju dock sin lilla tid.... Men det var det värt, eller vad tycker ni?


Svårt att ta en snygg bild med mobilen märkte jag... Men ni får ju en idé om hur det blev.


Självklart finns broderade monogram på några av handdukarna!


Och med kuddar och monster på plats!


2 kommentarer:

  1. Mycket snitsigt! Man kan göra mycket fint av gamla handdukar. Du har väl sett våra vimplar i butiken?! Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, de har jag missat. Får kika förbi en dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...