torsdag, september 06, 2012

Vägen till lycka!

Äntligen! Jag har ju länge varit en förespråkare för det här med att vardagen är det viktigaste. Det är där vi tillbringar det mesta av vår tid och för egen del tycker jag att vardagen är viktigast att må bra i och få till att fungera. För om man ska se det tidsmässigt så är ju helgen en betydligt mindre del av vårt liv och så även tiden utanför jobbet. Nej, jag tror på att försöka få till det och hitta ett  jobb som man trivs med, som gör att man inte räknar dagarna tills semestern börjar, även om semester också är trevligt, och en vardag där man får till det på ett bra sätt.

Ni som känner mig vet ju att en av min stora "idoler" är lyckoforskaren Bengt Brülde. Nu har en av hans "kollegor" som också är lyckoforskare, fast vid Karlstad universitet presenterat en del av sin forskning kring resande.

Läs mer om det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...