tisdag, mars 27, 2012

Film på bio

I lördags var jag och G och såg "This must be the place". Det slog mig att det blivit dyrt med bio, 105 kronor för en biljett? När blev det så dyrt? Tacka vet jag filmfestivalen :)

This must be the place handlar om Cheyenne (Sean Penn) som är pensionerad rockstjärna. Han lever ett tillbakdraget liv i Dublin och livnär sig på sina royalites. Hans pappa som han inte pratat med på flera år ligger på sin dödbädd och det får Cheyenne att ta båten över till New York. Där upptäcker han att fadern hade en besatthet: att ta hämnd för den förnedring han utsattes för i Auschwitz. Cheyennes startar en resa, i sin högst egna takt genom USA.

Stundtals himla rolig och totalt crazy. Skulle nog påstå att det är en film man bör se. Och jag rekommenderar en drink eller två innan :)

OM inte annat så ska man se den här filmen för att den har grymt bra soundtrack. Will Oldham och David Byrne har kokat ihop några låtar särskilt till filmen. Nu är det bara att hålla tummarna att de släpps på t.ex. I tunes. I väntan på det kan man lyssna här!


I helgen hann jag också med att se "Miraklet i Lourdes". Har länge velat se den, men det har inte blivit av. Men nej, den motsvarade inte alls mina förväntningar... Oerhört långsam och man visst ju redan från början vad som skulle hända. Och när et väl hände så blev det ändå inte wow...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...