fredag, mars 09, 2012

Kaffekris & stamkundsfördelar

Stort i landsproblem, känns som världskatastrof... Å... kära nån... Min trotjänare sen 5 år tillbaks har litegrann gett upp. Något har hänt, den klarar inte av att hålla trycket vilket innebär icke gott kaffe... Min käraste ägodel måste in på service. Jag håller tummarna för att det ska vara enkelt och prisvärt att fixa. I väntan på att få tillbaks min Kitchen Aid har jag fått gå över till min presso. Igår var jag hos min vanliga kaffeaffär där jag är stamkund och beställde Fransk Hereford. Som den stammis jag är så undrade de om jag skulle åka bort eftersom jag skulle ha presso. Fick förklarat situationen. När jag skulle gå tog hon fram en påse; visst gillar du sånt här? Jag skickar med den som lite tröst!

Underskatta aldrig vikten av att bli stamkund. Och stötta de små lokala affärerna, som har en genuin känsla, service och charm!




P.s:  Tänk om den inte går att laga? Hur ska jag då göra? Jag som målat om mina pinnstolar i matchande röd färg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...