fredag, mars 30, 2012

Nordhemsskolans loppis

I söndags var jag på Nordhemsskolans årliga loppis. Det är alltid svårt det där, vilken strategi man ska ha. Komma tidigt och stå i kö för att eventuellt kunna få tag på godbitarna. Eller komma lite senare, slippa kön och kunna pruta mer?
I år valde jag det senare alternativet. Det var ändå mycket folk, särskilt på klädavdelningen. Till företaget fyndade jag en massa tyg och skjortor att sy om. Till mig själv hittade jag vida brallor i bomull och en härlig trikåtröja med smala blå ränder. Och en klänning i bomull med fickor, härlig till sommaren! Snygg med läderbältet virat några varv i midjan!
Men det bästa av allt var ju krukan i guld som passar perfekt till min ampellilja! Och priset var det inget fel på; endast 5 kronor!


Schysstaste sommarklänningen i bomull, generös vidd, blekta blå ränder! Ljuvligt! Älskar när man hittar märkning där det står "Svensk tillverkning" Jo, jo rejäla saker här!


Svagt blå ränder, blekta av sol och tvätt... Andas nostalgi!


 Den här får mig att tänka på sommar och båtliv. Ljuvligt mjuk trikå!


Det är detaljerna som gör det!


Guldkruka i solljus, passade perfekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...