söndag, mars 25, 2012

Våffeldagen

Klart man slår till och fixar lite våfflor på självaste våffeldagen. Mumsigt var det! Jag menar utan våfflor, hur vet man då att våffeldagen verkligen inträffat?

Lite småseg idag, skyller på tidsomställningen. Å hualigen, igår hörda jag på nyheterna att hjärtinfarkterna ökar första veckan när vi precis ändrat till sommartid. Läkaren ordinerade sovmorgon. Svårt när man som jag har en tid att passa.

Fast jag tror att helgens lugna tempo gjort mig väl förberedd; Lördag tvättid, fyndat på second handen, fika med S och A. På kvällen blev det romantisk italiensk middag (med sliskig bakgrundsmusik) med G och så bio på det. Vi såg "This must be the place", skriver mer om den senare i veckan.

Idag blev det sovmorgon, iväg till Nordhemsskolans loppis. Fyndade tyg och kläder så det stod härliga till. Tur man har vänner som ställer upp och hämtar med bil när man förköpt sig... Tack J! Så hann jag med våfflorna, städa lägenheten, kaffe i solen. Mmm, bra helg på många sätt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...