onsdag, augusti 03, 2011

Auktion

Förra söndagen följde jag spontant med på auktion utanför Hökerum. Det var inte min första auktion, men det var minsann första gången som jag bestämde mig för att ropa in två saker. (Om inte Tradera räknas?)

Nr 46 var två väskor och nr 69 var en hattask med 5 hattar, den ska jag berätta om vid senare tillfälle.

Budgivningen på väskan började och var lite trögstartad, tills de öppnade den bruna, i mitt tycke, fula väskan, och en massa "skräp", julpynt och annat som nästan föll ur. Raskt steg buden och jag fick lägga ner. Så sa brorsan man som jag var där med, men gå och fråga, han kanske kan sälja den väskan du ville ha, han kanske bara var intresserad av julpyntet?
Efter ett tag tog jag mod till mej och frågade hur det låg till, och jodå vi kunde gå ut till bilen och titta på väskan. Jodå, det vore väl roligt att göra en flicka som dej glad, vad hade du tänkt dej?
Kan jag få den för 50 kronor? Och det fick jag! Han var bara glad att bli av med den. Så öppnade han den bruna väskan och visade mig alla sina fynd; julglitter, broderad duk, små lådor med allt möjligt... Vilket fynd för oss båda två!

Åhh så fin!

Förstärkta hörn

Den har rest från Falkenberg till Borås, via Varberg minsann!



Mönstret inuti är så vackert!


Enda lilla minuset är att den luktar instängt. Men som tur är finns det ju husmorsknep även till sånt. Dålig lukt tas effektivt bort med kaffebönor. Så nu har den preparerats och ska få stå några dygn. Därefter har jag tänkt att den ska få bli hem till några av mina hattar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...