onsdag, augusti 10, 2011

Vad vore livet utan pennor och anteckningsblock

Jag gillar ju gammaldags... Så även om mitt liv skulle bli svårt utan datorn och iPhonen kan jag inte släppa anteckningsboken och pennorna. Min bror (eller ja styvbror heter det kanske) är än värre när det kommer till pennor. I våras när jag var i storstan och hälsade på gick vi på NK:s pappersavdelning och han köpte några finfina pennor till sig själv. Så även dessa vackra saker i ljuvlig pastell, jag blev alldeles till mig och sa att oj oj såna där skulle jag också vilja ha.

Till frukost dagen efter hade jag fått paket. Med finfina pennor i!!! Jag är så glad i dem så jag har dem t o m på mitt "vanliga" jobb. De är av märket Parker Jotter, ballpoint. Det jag gillar, är att man inte behöver slänga dem när de är slut, bara att köpa refill! Spar på resurserna, spar på vår miljö! Spana in dem här.

Och så här ser mina ut:



Och nu kommer det lite reklam... För den bästa anteckningsboken, tycker jag, är en i A5 format, med ringpärm. Då kan man klistra in grejer utan att den blir för tjock. Och vita, blanka papper. Då kan man nämligen skissa utan att störas av ränder eller rutor :) Det tycker jag är det allra bästa. Sen får pappren inte vara för tunna. En av mina favoriter finns på Ordning & Reda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...