tisdag, augusti 23, 2011

Intressant läsning

I helgen läste jag både DN och SvD. Känner att jag måste dela med mig av lite intressant läsning.


Dels läste jag en, i mitt tycke, fantastisk krönika skriven av Jonas Hassen Khemiri. Jag känner igen mig i historien och den är skriven med så mycket kärlek. Bäst av allt är slutorden av mormor, läs den här.

Jag hann också med att läsa recensioner av böcker som snart släpps. Dels Karin Falks bok om "Det svenska modeundret". Fashionistan Martina Bonnier släpper också nytt "Obsession: en modefamiljs bekännelser". Jag har beställt dem och hoppas att de snart dyker upp i min brevlåda!

DN hade också en artikel om modejournalisten Susanne Ljung. Jag följer henens program Stil i radions P1. Jag tycker inte man kan annat än gill en person som inte shoppar utan fortfarande "handlar". Läs artikeln här och ta del av Susannes New York tips.

Ständigt aktullet är användning av miljögifter i kläder. Nu kom ett nytt "larm" om just detta, läs mer på DN. Hur man som modeföretag kan säga att vi inte använder av dessa gifter inom EU, (eftersom de är förbjudna) men tillåter dem i andra länder känns som hål i huvudet...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...