tisdag, augusti 23, 2011

Weekend i Stockholm

Det kom ett mail i förra veckan på onsdag förmiddag som helt omkullkastade min planer. Glädje över att bli kallad till intervju, stress med att planera om.
Ordna sovplats, för helst ville jag kombinera helgen med besöket och inte bara åka över dagen. Hitta billiga biljetter och begära ledigt från jobbet...
Men raskt fick jag tag på min bror, och de kunde visst husera mig över helgen, fick ledigt från jobbet och biljetten bokades.
Eftermiddagen ägnades (förutom att jobba förstås) under lugna stunder till att planera helgens kulturella begivenheter.

"Måsten" var de med kort visningstid kvar, ingen ytterligare resa inplanerad till hufvudstaden inom det närmsta.
Jag blev sugen på Lars Wallin på Prins Eugen Waldemars udde, Nordic Women in Chanel på fotografiska (då kunde man snabbt kika på Mapplethorpe också), Siri Derket på Moderna och kanske kunglig vintage på Livrustkammaren, så såg jag att Nordiska hade en utställning om guldknappen 30 år...

Weekendbagen packades med 3 ombyten att välja på inför måndagens intervju.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...