tisdag, augusti 02, 2011

Städat och tog till gamla husmorsknep

Jodå, idag har jag hunnit med både tvätt och städ. Det som var extra bra att jag började med städet. Den röda fåtöljen behövde sig en rejäl omgång. När man tror att man dammsugit rent den från allt damm finns det MASSOR kvar... tro mej. Bästa knepet då är att blöta ett ljust lakan och svepa över, sen tar man en mattpiska och slår allt vad tygeln håller. När man är klar är lakanet ganska grått och dammigt och fåtöljen som ny. Vad passar då bättre än att ha en tvättid efter det?

Den här gången blev det extra fina lakan, jag fyndade på loppisen förra helgen i Stenstorp. Jag fyndade ju mer än lakan men det får jag berätta om en annan gång... Lakanen var i alla fall alla spetsprydda och med finfina monogram! Förutom ett örngott, som jag funderar på att behålla själv, så ska de alla tas om hand och redesignas i företaget.


Spets & monogram, ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...