torsdag, augusti 18, 2011

Fläckar på kläder

Men, så himla typiskt... Har fått en fläck på den vita kjolen som jag upptäckte först efter tvätt... Och utan förbehandling är det riktigt svårt att få bort det om man missat...
Den här kjolen gillar jag skarpt, fyndade den på Hedens loppis i början av säsongen. Den var ett par storlekar för stor, så jag har tagit in den i sidan och fixat till midjan.
För 20 kronor blev den min och jag vill fortsätta använda den länge till, men bli av med fläcken. Jag visste att jag hade lite brodyr liggandes från en "slaktad" klänning. Klippte ut en lagom stor bit, sydde fast den ovanpå fläcken, vips så var det klart. Som ny!



Fläcken...

Brodyr

Simsalabim, fläcken borta!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...